Obserwatorzy

wtorek, 5 stycznia 2010

Uwiecznianie wspomnień (1)

Z racji braku czasu i z powodu liczby rąk do pracy w ilości przekraczającej dwie sztuki nie bardzo mogę rozłożyć się z całym majdanem, aby uprawiać klasyczny scrapbooking. Ponieważ moje jestestwo permanentnie łaknie radości czerpanej z jakiegokolwiek artystycznego (w miarę) tworzenia, dlatego od czasu do czasu sięgam do scrapbookingu w wersji komputerowej. Dorobiłam sobie do tego ideologię, dzięki czemu czuję się nieco bardziej usprawiedliwiona. Wymyśliłam sobie, że scrapy będą tworzyły coś w rodzaju kroniki rodzinnej i jednocześnie będą wyśmienitym prezentem dla Babć, Dziadków, Prababć, Pradziadków i innych ukochanych Cioć. Obdarowani będą mogli również stworzyć sobie taki album dopinając kolejne scrapy do poprzednich. W ten sposób do klasycznego oscrapowania pozostaną mi jedynie okładki, no i obdarowani nie będą zazdrośni o zawartość innych albumów. Prawda, że nieźle to wymyśliłam? :-D

Z powodów wyżej wymienionych stopniowo powstały dwa scrapy, będące wspomnieniem minionych Świąt Bożego Narodzenia. Najpierw powstał bartkowy:
a potem hanusiowy: Mam wrażenie, że pewnym odstępstwem od klasycznych kompozycji scrapowych jest dość duża ilość tekstu (choć może się mylę). Wyszłam jednak z założenia, że jeśli scrapy mają tworzyć kronikę rodzinną, to warto byłoby zapisać choć jedno wspomnienie związane z danym wydarzeniem, zdjęciem - pewne rzeczy jednak ulatują z czasem. Wydruki będą miały format 30 x 30 cm, więc tekst na szczęście będzie doskonale widoczny.

Do stworzenia obu scrapów wykorzystałam szablony z serii Seasonal Sampler - Holiday 2006 (jedynie śnieżynki są z Seasonal Sampler - Winter), które można ściągnąć do domowego użytku ze strony Shabby Princess (bez obaw - można swoje dzieła pokazywać w Internecie).

1 komentarz: